Молодший шкільний вік
Як розповісти молодшому школяру про основні правила спілкування в Інтернеті, щоб це викликало зацікавленість? Пропонуємо провести таку бесіду за допомогою складання власної казки.
Алгоритм створення спільної казки з дитиною

1. Оберіть з дитиною її найулюбленішого героя з мультфільму, казки чи фільму.
2. Придумайте разом сюжет.
Початок казки:
– де проживає герой та з ким? (наприклад, в лісі/в печері/в будиночку з батьками/сестрою/дідусем чи сам)
– чим він займається? (наприклад, допомагає батькам по господарству/вчиться в школі/катається кожного дня на велосипеді, тощо)
– що він любить, а що ні? (наприклад, прибирати дома/грати з друзями/дивитись фільми, тощо)
як часто проводить час в Інтернеті і які додатки використовує? (наприклад, дивиться мультики на YouTube)
Основна частина казки:
– з чим він одного разу зустрівся в Інтернеті, що його налякало? (наприклад, під час перегляду мультиків з’явились незрозумілі зображення чи хтось написав образливе повідомлення у грі)
– як герой спершу відреагував на це?
Завершення казки:
– яке рішення знайшов герой?
– до кого він звертається по допомогу?
– зазначте, що “герой знайшов вихід, тепер він у безпеці і знає, як поводитись у схожих ситуаціях!”
3. Запишіть казку на папері і запропонуйте дитині намалювати ілюстрації до неї.
4. Перечитуйте її разом з дитиною час від часу.
Варто наголосити дитині на таких моментах:
Якщо в переписці хтось просить персональні дані дитини чи фотографії, шантажує її, надсилає особисті інтимні знімки, то не слід розповсюджувати особисту інформацію незнайомцям, відповідати їм на повідомлення і тримати в таємниці такі ситуації, а краще розказати дорослим – батькам, психологу чи соц. працівнику школи, представнику поліції, звернутись на дитячу гарячу лінію 116 111, яка працює за таким графіком пн-пт 12:00 – 16:00.
Більше ситуацій та порад можна переглянути на нашому сайті: https://stop-sexting.in.ua
Перепідлітковий вік: 8-12 років
Нагадайте собі та дитині про безпечний Інтернет творчо! Все, що вам для цього потрібно – білий папір, кольорові журнали чи надруковані зображення, а також маркери чи олівці. Ну що, починаємо?
Колаж «Безпечний Інтернет»

Обладнання: кольорові журнали, надруковані зображення, білий папір, маркери чи олівці.
Хід вправи: Згадайте разом з дитиною основні правила безпечного користування Інтернетом, відшукайте картинки, які асоціюються з цими твердженнями (подані нижче ), або намалюйте свої зображення – створіть єдиний колаж. Така «картина» може стати гарним нагадуванням про безпеку в Інтернеті на кожен день!
Основні правила безпечного користування Інтернетом:
- Долучати «в друзі» лише тих людей, кого дитина знає в реальному житті.
- Мати «закритий профіль» у соціальних мережах.
- Не відписувати у приватних повідомленнях незнайомим людям.
- Не зазначати приватну інформацію: домашня адреса, номер телефону, номер школи, де дитина навчається та/або адреси позашкільних занять, логін та пароль від особистої сторінки.
- Бажано не відмічати свою геолокацію, але не варто відмічати її в місцях, де дитина живе, навчається та часто буває.
- Не надсилати свої інтимні фото у приватні повідомленнях ані тим, кого вже знає дитина, а ні тим, з ким вона познайомилася в Інтернеті.
Підлітковий вік 13-16 років
Чи завжди Інтернет має позитивний вплив та потрібний результат його використання для підлітків? Пропонуємо відповісти на це питання за допомогою нашої вправи! Адже критичне мислення є важливим і для повсякденного життя, і для безпечного “перебування” в мережі.
Вправа «Плюси та мінуси Інтернету»

- Поділіть аркуш паперу на два стовпчики – плюси та мінуси.
- Занотуйте «плюси» використання Інтернету з одного боку, а з іншого – «мінуси».
- Перегляньте, що у вас вийшло. Чого більше? Який досвід зустрічається частіше у вас, ваших друзів та знайомих?
- Подумайте над таким завданням – яким чином можна посилити позитивний досвід використання Інтернету і зменшити його негативний вплив? Відповідь запишіть.
Без Інтернету ми вже не уявляємо нашого життя, але завжди треба пам’ятати про те, що окрім позитивних його сторін, є й багато ризиків для фізичного і психічного здоров’я користувачів.