Освітній проєкт #stop_sexтинг створив рекомендації по безпечному користуванню профілями в Instagram та Facebook. Адже безпечна поведінка у соціальних мережах починається з уважного ознайомлення з їхніми правилами використання.
Більшістю відомих нам соціальних мереж можна користуватись лише з 13 років. Якщо управління мережі виявить, що користувач молодший – вона має право видалити його профіль без попередження. Крім того, більшість матеріалів, які є у вільному доступі на цих платформах, не призначені для перегляду дітьми до 13 років.
А налаштувань за замовчуванням роблять профілі користувачів відкритими та всі їхні публікації доступними, в тому числі за запитом у пошукових системах на кшталт Google. Аби змінити це, варто обмежити можливості перегляду та коментування сторінки. Тож перегляньте відео, або скористайтесь покроковою інструкцією:
Instagram: безпечна сторінка – приватна сторінка
1. Як зробити акаунт дитини приватним?
- натисніть три крапки або три смуги у верхньому правому куті сторінки профілю,
- оберіть «Налаштування» – «Конфіденційність» -– «Конфіденційність облікового запису» – «Приватний обліковий запис».
2. Більше підписників – не означає краще. Аби знизити ризики від “фейкових” контактів, час від часу переглядайте, хто є у Вашому списку та видаляйте зайвих. Для цього у своєму акаунті:
- оберіть “Читачі” згори екрану профілю,
- оберіть тих, кого хочете видалити, натиснувши видалити праворуч від їхнього профілю.·
Вони не отримують сповіщень про те, що більше не слідкують за Вами. Просто більше не бачитимуть Ваші публікації.
3. А як бути зі своїми підписниками?
Якщо Ваша дитина більше не хоче стежити за чиїмось акаунтом:
- оберіть зверху екрану “Відстежуються”,
- оберіть профіль людини, за якою більше не хочете стежити,
- натисніть на плитку «Відстежується» та прослідкуйте, аби вона змінилась на «Стежити».
4. Інколи публікації супроводжують сумнівні коментарі. Як можна від них захиститись?
Загальне налаштування:
- у правому верхньому кутку натисніть три крапки або три смуги – це меню вашої сторінки,
- прогортайте меню, що відкрилось, нижче,
- оберіть “Налаштування” – «Сповіщення» – «Дописи, розповіді й коментарі» та перевірте, аби профіль міг отримувати коментарі тільки від “Людей, за якими я стежу”.
Реагування на образливі коментарі або спам:
- натисніть на коментар або прогорніть його вліво (залежно від операційної системи),
- натисніть на значок знаку оклику, що з’явиться; оберіть “Поскаржитися на коментар” та причину, з якої Ви це робите,
- також можна видалити коментар натиснувши “кошик”.
Автоматично сховати образливі коментарі або заблокувати коментарі від небажаних осіб:
- “Налаштування” – «Конфіденційність» – «Коментарі» – «Сховати образливі коментарі».
- “Налаштування” – «Конфіденційність» – «Коментарі» – «Блокувати коментарі від».
5. А як визначити, хто може реагувати на «сторіс» або «розповіді»дитини?
Переконайтесь, аби налаштування дитини дозволяли тільки її підписникам реагувати на сторіс: “Налаштування” – «Конфіденційність» – «Розповідь» – «Ваші читачі».
6. Якщо неналежні коментарі все ж трапились, як діяти?
Блокування користувачів та звітування про неналежний контент. Перебуваючи на сторінці користувача, який публікує неприйнятний контент, натисніть три крапки у верхньому правому кутку та оберіть відповідну функцію у меню: “обмежити”, “блокувати” або «поскаржитися».
Facebook: як перевірити рівень безпечності сторінки

Все більше українських дітей долучаються і до мережі Facebook услід за своїми батьками, серед яких вона є дуже популярною. Аби убезпечити дитину від небажаних матеріалів у Facebook, радимо перевірити закладку.
«Швидкі налаштування конфіденційності» доступна під знаком “↓швидка допомога” у верхньому правому куті (для браузера)/ або через плитку з 3 крапками під фото профілю (для мобільної версії). У даному меню доступна функція «Перевірка основних налаштувань конфіденційності», яка допоможе максимально убезпечити свою сторінку.
1. Налаштувати безпечний перегляд вашого профілю(інформація, дописи) іншими користувачами:
↓ «Налаштування та конфіденційність» – «Конфіденційність» – «Швидкі налаштування конфіденційності» – «Перевірка основних налаштувань конфіденційності» – «Хто може бачити ваші дописи» – «Продовжити».
На першій сторінці можемо обрати, яка інформація буде доступна тільки користувачу, друзям або публічно. Наприклад, ↓ «Налаштування та конфіденційність» – «Швидкі налаштування конфіденційності» – «Перевірка основних налаштувань конфіденційності» – «Хто може бачити ваші дописи» – «Продовжити» – «Рідне місто».
Обираємо доступне налаштування з правого боку – «Публічно, Друзі, Лише я». За допомогою такого ж алгоритму можливо змінити доступ до всіх розділів особистої інформації (День народження, рідне місто, тощо).
Крім того, у розділі «Швидкі налаштування конфіденційності» Facebook ви зможете знайти ресурси для підлітків та батьків щодо того, як боротися із цькуванням в онлайн-просторі та поради із безпечного користування мережею. ↓ «Налаштування та конфіденційність» – «Швидкі налаштування конфіденційності» – «Безпека» – «Пошук ресурсів для батьків»/«Допомога в боротьбі із цькуванням».
2. У налаштуваннях конфіденційності можна окреслити коло осіб, що можуть додавати сторінку дитину у друзі. За замовчуванням це всі користувачі Facebook, проте радимо змінити це на «Друзі друзів», аби убезпечити дитину від небажаних знайомств.
Наприклад, «Налаштування та конфіденційність» – «Швидкі налаштування конфіденційності» – «Перевірка основних налаштувань конфіденційності» – «Як люди можуть знаходити вас у Facebook» – «Продовжити» – «Хто може надсилати вам запити на дружбу» – «Друзі друзів».
Якщо ви хотіли б заблокувати профіль у Facebook/ небажані повідомлення, можна скористатись функцією «Блокування» у загальних «Налаштуваннях», що знаходиться під ↓ у верхньому правому куті: «Налаштування» – «Обмеження» – «Блокування користувачів»/ «Заблокувати повідомлення».
3. Також у Facebook можна поскаржитись на коментар чи публікацію.
Для цього потрібно затиснути коментар та вибрати опцію «Надіслати запит на підтримку або скаргу на коментар» (відповідно до певної причини) у спливаючому меню. Функція «Надіслати запит на підтримку або скаргу на допис» доступна у меню, позначеному трьом крапками у верхньому правому куті публікації.
Бажаємо, аби онлайн-простір завжди був безпечним та комфортним!