В Україні запустили Урядову консультаційну лінію з питань безпеки дітей в Інтернеті

15 вересня в Україні почала діяти Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті – 1545*3. Лінія створена Урядовим контактним центром в партнерстві з освітнім проєктом #stop_sexтинг та за підтримки телеком-оператора «Датагруп» спільно з Патронатною службою Віце-прем’єр міністра-міністра цифрової трансформації України, Міністерством соціальної політики України, Міністерством внутрішніх справ України та Уповноваженим президента України з прав дитини.

Лінія створена із метою підвищення рівня обізнаності дітей, батьків та осіб, що їх замінюють, а також  спеціалістів, які працюють у контакті із дітьми щодо попередження та реагування на ризики, із якими діти можуть зіткнутися в Інтернеті. Також дорослі можуть отримати кваліфіковані консультації щодо особливостей технічних налаштувань додатків, якими діти користуються в цифровому середовищі. 

Лінія є важливим та актуальним інструментом захисту дітей в Україні. Задля її ефективної діяльності відділом кіберполіції була надана консультація з питань про залученість поліції в розслідуваннях кіберзлочинів та пояснення механізмів покрокового реагування за випадків, коли вчиняються кіберзлочини. Адже згідно з даними дослідження SWGfL, в період карантину підлітки почали проводити на 80% більше часу онлайн, а сексуальна експлуатація дітей в інтернеті збільшилась вдвічі. Разом з тим, у дослідженні ITU зазначається, що понад 85% дорослих українців не знають, куди звертатись у випадках проблем у цифровому середовищі.

Консультаційна лінія, в першу чергу, орієнтована на дітей, які зіштовхнулись із проблемами онлайн, та на дорослих, чиї діти мають проблеми в мережі Інтернет. Проте зателефонувати та отримати консультацію може кожен, хто цікавиться питаннями захищеності дитини в Інтернеті.

Спеціалісти лінії 1545*3 працюють цілодобово та надають інформацію щодо безпечної поведінки в цифровому середовищі для попередження насильства, порушення прав та інших зловживань в Інтернеті, а також щодо шляхів реагування на негативний онлайн-досвід.

Урядовий контактний центр: https://ukc.gov.ua/

Освітній проєкт #stop_sexтинг: Telegram, Instagram, Facebook, YouTube, TikTok